667 mln dolarów od fanów miało nie uchronić twórców Star Citizena od zwolnień. Pracownicy mówią o „wysoce toksycznej firmie”

Jak podaje serwis Game Developer, Cloud Imperium Games, które zebrało już od fanów przeszło 667 mln dolarów na produkcję Star Citizen, miało zwolnić bliżej nieokreśloną liczbę osób. Tak przynajmniej wynika z informacji, jakie na portalu LinkedIn zamieścili byli już pracownicy CIG.

W gronie osób, które straciły prace, znaleźli się m.in. projektantka poziomów Dane Kubicka, kierownik ds. kontroli jakości Vincent Sinatra i starszy analityk ds. kontroli jakości Andrew Rexroth. Z Cloud Imperium Games rozstał się także reżyser Star Citizen Todd Papy oraz producentka Annie Bouffard.

Ta ostatnia opublikowała na LinkedIn wpis, w którym szczegółowo opisała sytuację panującą w CIG. Dowiadujemy się z niego, że pod koniec stycznia miało dojść w firmie do „masowych zwolnień” pod przykrywką „relokacji personelu”.

Bouffard tłumaczy, że jej szef nie rozmawiał z nią od listopada ubiegłego roku, a podczas corocznej oceny została „wyśmiana w protekcjonalny sposób”, gdy powiedziała, że liczy się dla niej „dobre samopoczucie zespołu”.

W efekcie producentka zdecydowała się odejść z tej – jak ją określiła – „wysoce toksycznej firmy”. Deweloperka przyznała, że rezygnacja z pracy ma ją kosztować znacznie mniej zdrowia psychicznego niż pozostanie w szeregach CIG.

W momencie pisania tego tekstu Cloud Imperium Games nie skomentowało jeszcze powyższych doniesień.

Źródło:
Kamil Kleszyk - GRY-OnLine


Klemens
2024-02-28 13:41:33